tisdag 1 september 2009

Ge mig lite järnväg!

Nu när man varit den stora staden och åkt hem så blir man inte glad att dessa ständiga arbeten på Roslagsbanan skall hålla på. Jag blev idag tvungen att ta bussen hem och som vanlig passade inte tunnelbana och buss tidsmässigt. Alltid felande på ett par minuter, trams SL eller Connex eller vafan ni heter! Bussen var varm och obekväm. Tacka vet jag tågets trygga dunkande över skenskarvarna. Nu fick jag lite hämnd för när jag åkte hem så såg inte busschauffören att min biljett var stämplad 12 utan han uppfattade det som 17 tror jag. M.a.o jag åkte gratis hem!
Vilken lycka för en som stöder "La Revolution Tranquille", ett tyst dråpslag mot (trafik)systemet. Dessutom gick jag väl mot några röda gubbar i stan också, jisses vilken rebell man är!

1 kommentar:

Sungam sa...

Om du längtar efter järnväg kan jag rekommendera Märklin el. dylikt.