fredag 1 maj 2009

Äntligen!


Någon slags ordning på torpet! Idag så träder den nya lagen om könsneutrala äktekskap i kraft. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2824809.svd Det var på tiden! Jag hade egentligen inte tänkt att kommentera detta självklara men efter att ha läst några bloggar (finns om ni klickar in på artikeln) från några högerreligiösa puckon kan jag inte bara låta bli. Denna lag är definitivt inte "The End of The World" som någon kommentar vill göra det gällande. Det är hat, missunsamhet, okunnighet, dålig bildning och intolerans som kan göra att det blir så ! Hoppas att det blir en jävla massa bröllop nu i vår!

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag är inte högerreligös och citerar endast en lat gjord av en av världens största musikgrupper. Ditt sätt att dra slutsatser och visa avsky inför asikter som strider mot dina egna visar pa att du är totalitär, tyrannisk och outbildad :)

Anonym sa...

ditt öppna och toleranta sätt gentemot individer med andra individer (ironi) sällar dig till en trevlig skara bestoende av Hitler, Gobbels, Saddam etc. Slutsatsen är att du blir euforisk när män far gifta sig men spyr galla i sann diktatorisk anda sa fort nagon yttrar en asikt som strider mot din världsbild.....sa man kan kallade dig för den nazistiska homoförsvararen, ahahahaha

larsekorre sa...

Visst det är jag det! Jag förstår att det blir så obehagligt att läsa såna nyheter så att du måste vara anonym! Tala om varför du citerar den REM låten i stället! Tycker du att det är The End of THe World så tycker jag bara synd om dig!

larsekorre sa...

Du får kalla mig vad du vill bara du svarar på min fråga! ÄR det The End of the World?

Anonym sa...

snyft...ditt sätt att skriva, med manga utropstecken och befallande far mig tönka pa her Hilers tal inför massorna under krigets Tyskland.
Efter att ha läst dina kommentarer sa är jag säker pa att det finns nagot som heter karma :) (ledtrad: Adolf aterfödd i Sverige och bloggar pa sin fritid)

larsekorre sa...

Ja du kanske var där och lyssnade på Adolf...Och du tänker inte svara på min fråga...???

Anonym sa...

jag förstar inte din fraga...undrar du vad jag tycker om laten "The End of the World"? rätt sa skön maste jag säga även om jag inte lyssnar pa REM särskilt mycket. Och du själv da, Wagner hör till dina favoriter antar jag?

Anonym sa...

p.s Wagner var Adolfs stora favorit :)

larsekorre sa...

Jag skall förtydliga.När man som du kommenterar med denna titel så undrar jag givetvis om du tycker att det är The End of The World att samkönade äktenskap numera är ok i Sverige.Det är min fråga. Och ja, jag vet att han gillade víssa Wagnerstycken tex Niebelungens Ring som emanerar från en gammal tysk folksaga. Kan du svara nu utan att fortsätta att löjla dig med detta snack om Hitler?