söndag 12 april 2009

Musiktidning.


Köpte mig en tidning. Tänkte att jag skulle bli lite "i tiden" och hänga med lite bättre på denna front. Blev lite besviken. Kändes mest som en blandning av reklam för skivorna och lite "showoff" av journalisterna i denna. Jag är dessutom skeptisk när man kallar Soundtrack of Our Lives och Kent för "Indie". (Jag förknippar "Indie" med något som man gör för att man gillar det, oavsett om man har någon kommersiell framgång. Dessutom förknippar jag det med spelglädje, något som jag aldrig har hört hos Kent...) Vet inte riktigt vad jag skulle vilja läsa i en musiktidning men svårt är det att få någon känsla för musiken (så klart!) Men måste man hela tiden försöka att få fram "det senaste" ? Är det viktigast? Är det tecken på musikens utveckling? Gäller det också att få fram något som ingen annan hört, är det viktigt att vara "först"? Är detta inlägg viktigt? (Knappsaft va!)

Inga kommentarer: