fredag 17 april 2009

Funny how times slips away......(Förvandlingen)

Eller hur? Jag var och köpte en läskeblask efter i-bandyn i måndags. I kön stod en taxichaufför som stirrade på mig. Jag tittade tillbaka och sade hej.(Man skall vara snäll mot taxichaufförrer för det står i Bibeln : "Taxichaufförer skola en gång besitta jorden".... tror jag) Till slut frågade han : Känner du inte igen mig, jag är son till ........som du jobbade med förut? Jovisst jag kopplade och kom ihåg! När jag efter lite småprat åkte hem började jag fundera. Han sa att jag var mig lik! Men men detta var ju för 28 år sedan! Klart man blir glad.
När jag i går var och köpte en t-shirt för ett speciellt ändamål så sa expediten att jag var medium, jag som alltid varit large. Vad är det som händer är jag Sveriges Benjamin Button?

2 kommentarer:

sUNGAM sa...

och om tillräckligt många år är du ännu mera lik ! och man säger inte hej till en taxisjafför - man säger -"FLYTTA PÅ RE´"

larsekorre sa...

Hmm.... hjälpte junte när du var chaufflör!