tisdag 10 februari 2009

Låt oss bli medeltida!


Jo jag var på två banker idag. Först var jag på Swedbank (Sveddbank eller Sviidbank?) som inte är "min" bank. Jag höll på att ramla baklänges när jag i ingången blev nästan attackerad av någon slags charmoffensiv (En kvinna med ohörbart namn) som önskade mig välkommen! Nåja killen i kassan var juste nog att tala om för mig att jag kunde lösa in degen i min bank (Nordea) så slapp jag pröjsa 40 spänn. Jag skuttade iväg till N-a och tänkte att: Ja men då tar jag pengar direkt för jag behövde kontanter. ICKE! De kunde bara sätta in på mitt konto annars så kostade det 40 där också! Även fast jag har varit kund där länge så fick jag vackert vänta på att transaktionen utfördes och senare gå runt hörnet och ta ut summan i Bankomaten. Korkat att jag inte fick pengarna direkt! N.b. det tar inte längre tid för dem att ge mig degen direkt, och pengar har de väl? Alla desa feta avgifter säger jag! Jag undrar inte bara vad de har för sig efter tre på banken http://www.restin.se/text/21_banken_efter_tre.pdf jag undrar vad de har för sig över huvud taget IJEJNTLIGEN! (Jo detta med medeltida: Man ansåg på den tiden att ta ränta på lån var fel och syndigt! Jaa låt oss bli medeltida!) Undrar vad det blir för avgift när jag kommer klädd som på bilden?

Inga kommentarer: