tisdag 23 mars 2010

En del blev inte så glada....


...att Sharbel Tuoma återigen skall ikläda sig den ädla blårandiga tröjan. http://www.svd.se/sportspel/nyheter/touma-klar-for-djurgarden_4462655.svd Jag blir förvånad att människor fortfarande tror att elitspelare i allmänhet har någon slags klubbkänsla. (Han gick förut från Djurgårn när de åkte ur allsvenskan rakt till AIK) De arbetar som du och jag vilket innebär att de jobbar åt den som betalar bäst, eller spelar i den högre ligan, så är det bara. (vilket ofta hänger ihop....) Klubbdirektörerna vill väl ha mesta möjliga spelare för minsta möjliga pengar.

Näe tacka vet jag Athletic Bilbao! Bara killar från regionen och har aldrig åkt ur den spanska ligan. Någon gång skall jag besöka den staden och om inte det är fotbollssäsong så tänker jag gå på ett litet museeum som finns där.

Inga kommentarer: