torsdag 27 augusti 2009

Ytterligare en historia ur verkligheten.

Det jag nu skall berätta hände sent måndag kväll. Sittande i godan ro framför datorn i måndags kväll med musik i öronen (P3-rytm förstås vad trodde ni?) blev jag plötsligt störd i denna ro av att det ringde kraftigt på min dörr. Va? Klockan var 23.15. Grannarna? Jag slet på mig ett par mjukisbyxor och öppande. Utanför stod två uniformerade poliser och frågade om de fick komma in! Ja, svarade jag vagt, och de frågade om jag ägde denna bil (Mitt märke och bilnummer) och frågade om jag varit ute och kört nu på kvällen. Jag såg nog ut som en fågelholk så de fortsatte: "Ja det är en femtonårig tjej som varit försvunnen som påstår att hon har setat i din bil under kvällen" ! Man har läst om när folk blir överaskade och får "tusen tankar i huvudet" men jag kan säga att det inte fanns något i min skalle under några sekunder, inget, nada, rien nothing! Jag fattade absolut noll. Lyckades samla i hop mig och började att förklara vad jag hade gjort. Min kväll hade innan varit, tack vare min klantighet, stressig och fylld med aktiviteter. Jag berättade att jag varit i stan på bio och senare spelat innebandy. En av poliserna frågade om de fick gå in i lägenheten medans jag legitimerade mig för den andra (Ja det var en tjej). Fortfarande skakad diskuterade jag lite med denna polis vad som kunde ha hänt. Vi kom fram till att denna försvunna tjej någonstans måste hade sett min bil och tagit numret och de båda lämnade min lägenhet.

Jag vill kraftigt betona att de båda var trevliga, korrekta och sa flera gånger att de inte anklagade mig för något men blev ändå lite skakis. Jag har inte hört något vidare om ärendet men det konstiga är att när jag nu på morgonen ringde till den lokala polisen så visste inte de något om denna sak! Vakthavande befäl vissste inte ett dugg och hittade inga papper sa han, konstigt! Ja jag vet inte om fortsättning följer men det hoppas jag inte!

3 kommentarer:

Ylva sa...

Huh, det låter läskigt, förstår att du blev skakig. Skulle aaaldrig hända i lilla Sala - eller??? ;-)
/Ylva

larsekorre sa...

Njaaee, Det HAR hänt läskiga saker i Sala. Thuneman och Sala-ligan till exxempel....

Ylva sa...

Haha, ja det klart, om man ser det på det sättet. För att inte tala om militärligan, och en del riktigt otäcka mord som skett här på 90- och 00-talen faktiskt.