tisdag 25 augusti 2009

En historia ur verkligheten.

Jo man är trött på att pröjsa för inget! I mitt område har de plötsligt avdelat en plats till handikapp-parkering. Ingen info innan bara en skylt som jag missade och blev skyldig 300! (Min granne fick 700 i baken) Klantigt förstås och jag säger inget om att handikappade skall ha en plats. Bara det att det är inga som helst problema att köra in på innergården och parkera vilket många definitivt icke handikappade gör, de är bara slöa! Påpekade detta för förvaltaren men han sa att det inte skall vara några som kör på innergården vilket de håller på att arbeta bort. En ren lögn! Det har, och kommer att vara tills en bom kommer upp, alltid mycket trafik på innergården. Nu är handikapp-platsen plötsligt borta och innebär det att jag får tillbaka mina 300?
Min kära Tv-leverantör skickade mig efter begäran en ny fjärrkontroll. Ok, de skötte de bra och jag returnerade den gamla i ett bifogat kuvert. Bara det att jag fick en liten räkning från posten idag, returkuvertet var underfrankerat.......Man är alltid skyldig tydligen....

Inga kommentarer: