måndag 13 juli 2009

Turist ? Javisst!

Senaste gången jag var i Fraaankrike så var det en man i sällskapet som klagade över att det var så svårt att få "rätt" i detta land. Tror faan det om man inte kan språket så är det väl inte lätt någonstans (Han pratade ingen frankiska) Vi var dessutom på en stimmig pub där man knappt hörde sig själv tänka (I mitt fall= ingen förlust!) Han hade fått tre små öl i stället för stora men jag redde ut det förstås med min bästa skolfranska (lö pettitt bjär isi e le grrrand poor le mössiör).
Men vi är inte värsta turisterna. Det är de härninga: http://www.svd.se/resor/nyheter/artikel_3189933.svd (Apropå "senaste" gången jag var i o.s.v.. Nu har jag varit La France förut men hade jag inte varit det så hade jag gjort mig skyldig till ett så kallat one-upmanship. Alltså om du har varit på ett ställe EN gång så kan du säga att det var senaste gången (vilket det var) så låter det som att du varit där förut! Do you follow me kids? Källa. Torsten Ehrenmark)

2 kommentarer:

Lady of the Lake sa...

Jag hade nästan kunnat ge mig "den" på att vi finländare är de sämsta turisterna, men numera är ju spriten så billig här också att vi inte behöver åka någonstans alls för att supa oss redlösa... ja, jösses...

larsekorre sa...

Nejdå det tror jag inte men för tjugofem år sedan såg jag på Rhodos 2 glada Soumipojkar. Två meter utanför spritbutiken började de att halsa...javisst Finlandia Vodka. Patriotsupning! (Kockan var ungefär 12 på dagen...))