torsdag 4 juni 2009

Adjö Borås?
















Jag stjäl helt fräckt ett uttryck från en multibegåvad vän "There's a first time for everything". Innebär detta också att det någonstans bakom hörnet finns ett "last time"? Om det är så kanske jag har varit i Borås för sista gången. Vistelserna har varit sega, roliga, eller intressanta. Staden i sig själv har nog ingen betydelse för det positiva, det är sällskapet som jag oftast (inte nu) haft. Det sega och det intressanta har diverse föreläsare stått för. Nu när jag var nere var det "teaterbiennal" och jag tyckte mig se teaterfolk överallt (Dramatenchef o diverse skådisar som jag inte kunde placera... ja och så tyckte jag att jag såg Promoe men där undrar jag om min syn intespelade mig ett spratt. Ja ja här ärBorås, staden med Lagan och en del konstiga skulpturer.

Inga kommentarer: