tisdag 18 november 2008

En solskenshistoria (Nästan)

Vilket man kan behöva nu när regnet strilar och det blir kallare och kallare. Jag är inte riktigt säker på att jag bör skriva detta men jag gör det. Jag tror inte att jag lämnar ut någon som jag inte borde. Jo såhär var det! Jag sprang på jobbet på en gammal kompis som har varit "frånvarande" många, många år. Han har haft svåra missbruksproblem och varit i klammeri med rättvisan ett antal gånger. Till saken hör att han är en jävligt bra och trevlig kille som många säkert aldrig trodde att det skulle gå så illa med (inte jag heller). Men för några år sedan fick han en andra chans men det kostade, det kostade riktigt ordentligt. Han råkade ut för en hemsk bilolycka där han bland annat förlorade ena ögat. Men nu har han efter drygt nio år åter kontakt med sina närmaste släktingar och är drogfri. När jag snackade med hónom var det som att det var igår, det gjorde mig glad. Hoppas att han kommer över och fikar nån gång som vi sa så kan vi lyssna lite gamla låtar och snacka lite skit, det vore kul! Efter vi hade snackat så kom jag tänka på denna låt (inte helt osökt) :http://www.youtube.com/watch?v=k0t0EW6z8a0

Inga kommentarer: