tisdag 16 september 2008

Knas i förorten?


Där jag bor har man installerat en typ av kodlås som går till så att man håller en liten päronformad bricka mot en liten "mottagare" (se bilden). Nu i söndags så blev jag varse att någon som inte gillar detta system (det gör inte jag heller, det finns bättre saker att lägga pengar på!) hade kletat bajs på den lilla mottagaren. Nåväl det funkade ändå. (OBS! man kan inte gå in på annat sätt! ) I dag efter narratologi- och strukturalismstudier tog jag mig en "walkabout". Hemkommen så blev jag klar över att någon hade ytterligare smetat in bajset så att kodlåset inte fungerade. Som tur var går inte porten igen ordentligt, så jag kom in. (N.b kodlåset är alltså ijejntligen helt värdo pga att porten inte går igen) Så kul har vi här i min lilla skitförort! (obs humor mitt i allt elände...)

Inga kommentarer: