måndag 8 september 2008

Doppelganger?

Visst är det heeerligt (som vi säger i Närke!) med knasiga teorier från diverse professorer. Nu är det en japan som hävdar att Nordkoreas diktator Kim Jong Il dog 2003 och det vi ser nu är en dubbelgångare.http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1682473.svd Jag vill minnas att "Lillefar" Josef Stalin hade ett antal sådana. Mera en följd av paranoja än ett verkligt hot kanske.
Eller kanske inte. Läs Simon Sebag Montefiores "Stalin, den röde kejsaren och hans hov" så får ni en bild av "De som gillar att hugga kniven i ryggen på varandra paradiset" för herrarna omkring Stalin var suveräna på detta. Läskigt men sant.

6 kommentarer:

Anonym sa...

OCH...? Liksom? ;-)

larsekorre sa...

Jo ööh har välan tatt mig friheten att ironisera lite grann över vetenskapen och dess användande av sina medel. (Som liksom föregående, föregående inlägg)

Anonym sa...

Det har varit tyst om den tyska eurodiscoartisten Fancy på sistone, men nu vet vi alltså vad han gör:

http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00365/kim_365677g.jpg

http://www.fancy-fanclub.de/assets/images/Fancy___Lemezborze...JPG

Anonym sa...

Nå, nu ifrågasatte jag ju inte ditt omdöme utan snarare huruvida det spelar någon större roll ifall ikonen verkligen är en ikon eller bara en ikon av en ikon. Liksom. Huvudsaken verkar ju ändå vara "legenden". ;-)

larsekorre sa...

Tack kära "Anonym" som jag har undrat?
Lol! Du har rätt som vanligt och mitt omdöme ifrågasätter jag själv nog mest varje dag. Men nu vet vi ju (se ovan) vem det ijejntligen är!

Anonym sa...

Vilken OERHÖRD lättnad... ;-)