lördag 12 juli 2008

Ungersk mysticism.


Kan man drabbas av förutom att Budapset var en jävla trevlig och fin stad som jag vill besöka igen. Språket var knepigt och man lyckades inte plocka upp så mycket och släktskapet med finskan tycker jag var synnerligen svag. (Inte för att jag kan finska men melodin liksom asså...) (Jo jag kan ju lite strödd finska så där "missä on", "koira", "hevonen" å lite sånt men inte mycket mer va) Vi åkte tunnelbana och det var ett utmärkt sätt att ta sig fram när man började tröttna på att blada. MEN (och nu tätnar mystiken) det fanns vanliga "Herrgårman" och så den här. (på bilden) VAD HAR HAN I VÄSKAN IJEJNTLIGEN?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bäste beresta vän, det är ingen väska han bär på. Det är bara det föörsta strecket han tar med sig för att kunna förlänga övergångsstället och därvidlag åxå ev. överleva korsandet av gatan. Så det så ! Om det är nå´t annat du undrar över så vet du var svar finns att få.

larsekorre sa...

Att jag inte tänkte på det!
" Fråga en taxichaufför....."