fredag 4 juli 2008

I Travel 1.

Om ni inte vill veta hur det känns att komma underfund med att passet som du måste ha ligger kvar hemma kan du sluta läsa nu! Detta någonstans mellan Östergötland o Småland. Ringde Polisen i Malmö tack vare snälla tågvärdars hjälp med telnummer. Försökte hålla mig lugn och inse att 1. Man kan inte chansa i de länder jag skall igenom. 2. Om jag hade gjort det och åkt dit så hade jag riskerat att bli avslängd och fått ta mig hem för egen maskin (och pengar). 3. Det fixar sig nog! Jaaaa det gjorde det ! Polisen i Malmö hade öppet till 3 och vi anlände 2 till Centralen. På en kvart var det klart med ett rosa tillfälligt pass! Och jag x kronor fattigare!
Men trösten kom tack vare att Råhuskällaren hade: http://www.youtube.com/watch?v=-ehden6aPl0 så smilbanden kunde åka upp jijen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men vart ska du då?! Vart ska du, Lasse!??? (Skönt att det fixade sig med passet i a f) :-)

Anonym sa...

Men intä behöver vel du nå´pass, det finns ju bara en som är du. Och du åker ju samma väg som förra sommaren, int` tror ja´ att de (tullarna) har glömt dej inte.

larsekorre sa...

Tja... vart ar vi alla pa vag ijejntligen

Anonym sa...

Men lille slarv Lars,,,suck du ska lära dig mer av min kloka dotter,,suck suck,,å du e hennes gudfar..oj oj
Kramis
Kajsa

larsekorre sa...

Forlat, forlat ....