torsdag 24 april 2008

Vår nya hjälte !

Är kanske Bert Karlsson ? Om han nu lyckas med att få skolmaten bättre så är jag den förste att ställa mig i gratulationskön !http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_1173455.svd Det är väl ett snott koncept från Jamie Oliver men det gör ingenting. Jag tror att detta är viktigt att ta i därför att jag genom diverse jobb (och mitt nuvarande) förstått att många skolbarn ratar sin skollunch. När jag jobbade i storköksbranschen blev jag varse att landets interner hade en avsevärt högre "matpeng" än våra skolbarn, är det rätt ? Nu kommer jag tyvärr inte ihåg några siffror men tror att det fortfarande är så. Det handlar ju som vanligt om ekonomi men är det bara det ? Bert ! Go for it ! (och gör det ordejntligt, på allvar , låt det inte bli något pajasprogram1)

Inga kommentarer: