fredag 25 april 2008

Resa med barn.


Reseföretaget Apollo har gett ut en bok om hur man reser med barn http://www.svd.se/resor/nyheter/artikel_1176031.svd Då blir jag lite fundersam. Är inte ungar (n.b jag har inga egna) väldigt anpassningsbara därför att de inte har skaffat sig så mycket fördomar om hur allt "skall" vara ! Att döma av en kompis resa nyligen så var det inte några större problem utan det löpte på som vanligt. (rätta mig nu om jag har fel !) Det är väl snarare vi vuxna som hetsar upp oss och konstruerar svårigheter i onödan eller ? Men det finns ju vissa saker som man kan anspela på angående artikeln. Det afrikanska ordspråket "Förolämpa inte krokodilen när du har fötterna kvar i vattnet" måste ju följas ! (Se nedan)

(OCH är det en krokodil jijejntligen på bilden ?)(OCH jag lyssnar nu på ESTNISK redji! Lord Est: sä teet !)

2 kommentarer:

"M" sa...

Är det jag som är "kompisen"? Jo då det fungerar alldeles utmärkt att resa med barn! Det vi fick höra innan vi åkte var "- men E kommer ju inte minnas något av resan, det är hon för liten för, vad blir då behållningen för henne..?"...Öhhh...
Ibland blir jag så jävla trött.... :-)

larsekorre sa...

Jo du ! Du e kompisen! Jag utgick faktiskt från er resedagbok när jag påstod det där jag skrivit. Man behövde minsann inte vara något större geni för att fatta att E hade det kanon. Men kommer E ihåg att det skall vara glass varje dag....för minne har di, det är säkert!