måndag 18 februari 2008

SAS, när ska ni börja ?

Med nakenflyg som tydligen ett tyskt bolag har startat med http://www.e24.se/mankvinna/begar/resor/artikel_265647.e24 Jag tackar nog nej med hänsyn till mina med passagerare och skulle vara nöjd med lite service och ett leende ibland!
(OM jag var näck kanske jag skulle få det sistnämnda fast det skulle säkert mera likna ett hånskratt...) Jo jag hade ju lyckan att åka med SAS nu ner till Alperna. Det var ingen höjdare !
Först betalade man 300:- i skidfrakt som vanligt MEN kommen till Arlanda fick vi lägga på skidorna på det övriga bagaget och väga med det också, detta har aldrig hänt förut! Vilket ,tack vare snäva viktgänser, resulterade i ytterligare 400 spänn i överviktsavgift ! OCH flygpriser ?HA ! Jag köpte en Fanta till maten (eller vad det var ...) på hemresan och de skulle ha 20 för denna. Jaha "tar du euro" frågade jag snällt . Då blev det plötsligt 3 euro, nästan 28 spänn !
OCH mina mynt ville de inte ha nej nej , sedlar var det som gällde ! Så jag fick spräcka en 10-euro i onödan tack vare SAS snikenhet. Undrar om de har tänkt sig att ta igen sina förluster på detta sätt ?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hå, hå, ja, ja ! Ryktet säger att även andra flygbolag på deken försöker få ekonomisk luft under vingarna med hjölp av läsk o spritpriserna. Jag tror inte att det går. Visserligen kommer spriten aldrig upp i sitt rätta värde, men läsken ?

Kanske skulle vi tröstas en del om flygvärdinnorna praktiserade ovan stående. Jaså, inte det ? Passerat bäst före datum ? Hm, ja, du kan ju sånt. Tack å ajö då/Sungam

larsekorre sa...

OCH vi två min vän är "way beyond"
bäst före datum !

Sungam sa...

Va ? Har den varit ?

Sungam sa...

eller rättare sagt: vi blir aldrig mogna . . .

larsekorre sa...

Det är nog sant (ellerrr är vi övermogna !)