söndag 6 januari 2008

Hat, hat ,hat !


Jo som sagt var hatbrott var det ja ! (se nedan!)http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_744895.svd Är inte detta ett tecken på att vi börjar få nån slags kristen-höger attityd till detta ? Själv undrar jag hur det ser ut i skallen på dessa små människor som begår dylika brott. Klarar man inte av att se andra människor lyckliga vad de än har för läggning ? Det är klart , själv hatar jag att snön blaskar bort och så hatar jag hatbrottare....hoppsan ... jag oxå.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blir "hatbrottare" lyckligare av att få ha och utveckla sin hatiska läggning, då? Tror inte det. Rätt stor skillnad på att hata det onda och att hata det goda.

larsekorre sa...

Nä ! tror inte att nån hatare är lycklig what so ever ! (mitt eget är av en snabbt övergående karaktär !)

Anonym sa...

Just så jag menar, juh! Att hata det onda leder i bästa fall till att man gör något konstruktivt åt situationen, alternativt lämnar hela eländet och tar sig an trevligare saker... :-)

larsekorre sa...

JA! ...och vi är nog inga stora eller bra "hatare" varken du eller jag !