fredag 11 januari 2008

GIGGANT !


Kan väl Sir Edmund Hillary sägas vara eftersom han och Tenzing Norgay var de första som tog sig upp på Mount Everest (och överlevde!)(Läs artikelnhttp://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_761015.svd) Nu är han dessvärre död men för alltid hågkommen. (LÄS ARTIKELN DÅRÅ!!!) Men man har ju alltid tjafsat om VEM som var först ? När jag hittade bilden här bredvid fick jag då svaret ? Det stod "Picture taken by Edmund Hillary", gåtan löst ? (Nu är det andra saker än detta som gör mig partiellt sömnlös jijejntligen, men jag är ju sjuuk !)

4 kommentarer:

Luontopolkublogi - Naturstigsbloggen sa...

Var inte ägget först då? Enligt sägnen...

larsekorre sa...

Njaa ...va ! Nya rön ! Inte på toppen väl ? Ägget ja... nöten o ekorren bekymrar mig mer ! Men du har nog rätt till en del !

Luontopolkublogi - Naturstigsbloggen sa...

Varför har du intresserat dig för ekorrar?
En marodör, men en varelse älskad av många.
T.ex. på Begravningsplatsen i Åbo, kan en ekorre komma och tigga nötter av en. :)
En gång hade jag med mej nötter, ekorren kom och tiggde, jag erbjöd nötter, men ekorren vägrade middagen!

larsekorre sa...

Vet inte riktigt, det är nåt i rörelsemönstret som fascinerar kanske. Jag har ju dessutom blivit samlare (som du kan se i mina bilder) De är roliga att se på, i alla former ! Och de är såna där överlevare som nästan alltid klarar sig + att de är smarta nog att ibland leva på oss!