söndag 7 oktober 2007

Övertrumfad !

Mitt lilla inlägg om en ur en bok utfallande vykortspåse är slaget..ordejntligt också !
I helgen raconterade min syster om att en av hennes äldsta kamraters mamma hade en bättre story. Jo såhär ! När hon (mamman, för övrigt franskfödd) öppnade en av de franska klassikerna på originalspråk hon brukade låna från Kungliga Bibblan i Tjockhult så hände följande: UT FÖLL ETT VÄNDSTEKT ÄGG ! (oeuf au plat !) Vad kan slå detta ? Och vem var den skyldige ? Föregående låntagare ? En hungrig bibliotekarie som missat lunchen ?
För övrigt förtäljer inte historien vilken klassiker det var, så gå inte och leta nu. (ägget togs nog om hand på ett kompetent sätt)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lille Lars,,jag vet inte om det är kloka ord från Kina lr inte. Men tänk,,det handlar om kommunikation och att du kanske uppfattar en sak och jag menar en annan. Det gäller att vara tydlig i kommunikation,,det kan lätt bli fel..kram kram

Anonym sa...

UppÄggande läsning! :-D

Anonym sa...

Massage tack..gärna :)..välkommen i dag,,det ska bli roligt att se dig igen, du kloke lille Lars
Kram Kajsa

Anonym sa...

Jag trodde att det var min mormor (fransyskan) som hittade ägget i boken men din syster har alltid haft ett bättre minne än jag.

Det var i alla fall inte Marcel Proust hon läste det är jag säker på.

Hälsningar
M